L’Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears juntament amb la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica i la Conselleria d’Educació i Formació Professional han convocat el II Concurs escolar de valors contra la corrupció (curs 2021-22) amb el tema: “Com afecta la corrupció als serveis que rebem els ciutadans”.
La convocatòria de l’esmentat concurs té com a principals objectius:
- Fomentar valors i actituds que promoguin la integritat, l’honestedat, la responsabilitat individual, la solidaritat i el respecte als altres.
- Introduir els conceptes d’ètica pública per a una distribució solidària i eficient dels recursos públics.
- Donar a conèixer per què és tan important que tothom contribueixi amb els seus impostos a sostenir l’estat del benestar i que aquests recursos es gastin de la millor manera possible per fer una societat més justa, solidària i igualitària.
- Que l’estudiant entengui el concepte de “corrupció”, reflexioni sobre la seva casuística i les conseqüències per a la societat.
El concurs es regirà per les bases publicades a la nostra pàgina web, les quals es resumeixen a continuació:
- Els treballs es poden presentar en les categories següents:
- Relat curt
- Vídeo
- Fotografia
- A cadascuna de les categories enumerades al punt anterior, el premi per el guanyador serà:
- Per a estudiants de Batxillerat i de Cicles Formatius: 200€
- Per a estudiants de 2n cicle d’ESO: 150€
- Per a estudiants de 1r cicle d’ESO: 100€
- El centre educatiu que presenti un major nombre de treballs obtindrà un premi especial de 300€.
- La presentació la realitzarà cada centre escolar a la següent adreça web:
https://www.oaib.es/ca/concurs-escolar/, i la seva data límit serà fins al dia 6 de maig de 2022 a les 23:55 h.
Des de l’Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears volem animar tota la comunitat educativa a participar i a implicar-se en aquest projecte que segur resultarà molt enriquidor, edificant i constructiu per als ciutadans del futur.